Artikel 1. Definitioner
1.1 Concepteurs: tjenesteyderen, anpartsselskabet Concepteurs B.V., etableret i Leusden, opført i handelsregisteret for handelskammeret under nummer 57364699 og brugeren af disse generelle vilkår og betingelser.
1.2 Kunde: den fysiske person eller juridiske enhed, med hvem Concepteurs indgår et juridisk forhold til levering af Tjenester i henhold til artikel 1.3 i disse generelle vilkår og betingelser.
1.3 Tjeneste eller tjenester: alle tjenester af enhver art og under ethvert navn, der leveres eller skal leveres af Concepteurs baseret på et juridisk forhold med kunden;
1.4 Softwareapplikationer: (kommunikations)applikationen eller webstedet, der er egnet til brug via internettet, tablet, smartphone eller andre former for telekommunikation, uanset om det er i kundens administrationsmiljø (White Label) under kundens varemærke og handelsnavn;
1.5 Aftale: det juridiske forhold knyttet til disse generelle vilkår og betingelser for levering af tjenester fra Concepteurs til kunden eller brugen af softwareapplikationen leveret eller administreret af Concepteurs.
Artikel 2. Anvendelse
2.1 Disse vilkår og betingelser gælder for alle tilbud, fakturaer, aftaler og andre juridiske forhold mellem Concepteurs og kunden for levering af tjenester og softwareapplikationer.
2.2 Disse generelle betingelser gælder også for yderligere og efterfølgende instruktioner fra Kunden. Angivne priser gælder ikke automatisk for fremtidige instruktioner.
2.3 Bestemmelser og klausuler, der afviger fra disse vilkår og betingelser, binder kun Concepteurs i det omfang, de er skriftligt bekræftet af Concepteurs.
2.4 Anvendeligheden af ethvert køb eller andre betingelser for Kunden og/eller tredjeparter afvises udtrykkeligt. Concepteurs’ underskrift eller (stiltiende) accept af dokumenter fra kunden og/eller tredjeparter, som er erklæret gældende for sådanne generelle betingelser, indebærer aldrig accept heraf.
2.5 Hvis parternes generelle vilkår og betingelser gælder samtidigt, vil bestemmelserne i de generelle vilkår og betingelser for Concepteurs have forrang i tilfælde af en konflikt mellem bestemmelser i de generelle vilkår og betingelser for Concepteurs og Kunden.
2.6 Hvis en bestemmelse i disse generelle vilkår og betingelser er ugyldige eller bliver ugyldige, vil de øvrige bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser forblive i kraft.
2.7 Concepteurs er til enhver tid berettiget til at ændre disse generelle vilkår og betingelser. Concepteurs vil underrette Kunden skriftligt om disse ændringer og bede om dennes samtykke.
Artikel 3. Tilbud
3.1 Tilbud afgivet af Concepteurs er uforpligtende og gyldige i den deri angivne periode, eller indtil Concepteurs meddeler Kunden, at tilbuddet er trukket tilbage, eller tilbuddet ikke længere er gyldigt.
3.2 Kunden indestår for rigtigheden og fuldstændigheden af de oplysninger, der er givet til Concepteurs, og som Concepteurs baserer sit tilbud på.
3.3 Modellerne, billederne, eksemplerne eller beskrivelserne i annoncer, brochurer eller andre medier er så nøjagtige som muligt, men tjener kun som indikationer og har ingen bindende virkning for Concepteurs.
Artikel 4. Aftalens dannelse og løbetid
4.1 Aftalen om levering af Tjenester er som standard indgået for en periode på et år, med mindre andet er aftalt i Aftalen.
4.2 Aftalen indgås ved det første af følgende tilfælde: 1. når Concepteurs skriftligt bekræfter Aftalen over for Kunden; eller 2. når Concepteurs begynder at udføre Aftalen.
4.3 I sidstnævnte tilfælde udgør tilbuddet Aftalen mellem parterne. Såfremt der er tale om en Aftale, for hvilken der ikke er aftalt en afvigende løbetid i henhold til artikel 4.1, fornyes Aftalen hver gang stiltiende med et år efter udløbet af Aftalens løbetid, medmindre en af parterne skriftligt opsiger Aftalen. . Concepteurs skal have modtaget Kundens opsigelse senest to måneder før udløbet af den aktuelle kontraktperiode.
Artikel 5. Priser og betalinger
5.1 Alle priser anført af Concepteurs er altid i euro eller i et specifikt udpeget land og er eksklusiv enhver gældende omsætningsafgift (moms) og andre statspålagte afgifter og uden rabat, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. Kunden skal foretage alle betalinger i den angivne valuta.
5.2 Betaling skal ske inden for tredive (30) dage efter fakturadatoen på en måde, der er fastsat af Concepteurs, medmindre andet er skriftligt aftalt. Betaling skal ske uden rabat eller modregning.
5.3 Indsigelser mod fakturerede beløb skal være Concepteurs skriftligt i hænde inden betalingsperiodens udløb, i modsat fald konstateres rigtigheden af de fakturerede beløb mellem parterne efter betalingsperiodens udløb. For at bestemme de beløb, der skal betales af kunden, er de optegnelser, som Concepteurs opbevarer, afgørende, medmindre kunden påviser, at disse optegnelser er forkerte.
5.4 Undlader Kunden at betale de skyldige beløb inden for den for ham gældende betalingsperiode, er han i henhold til loven i misligholdelse uden yderligere varsel. I så fald er Concepteurs berettiget til de lovbestemte renter i henhold til §§ 6:119a og 6:120 i den hollandske civillovbog (lovpligtige kommercielle renter) og til rimelig kompensation for retslige og udenretslige omkostninger og inkassoomkostninger, der skal beregnes over det samlede fakturabeløb for hver periode på en måned eller en del heraf, hvor betaling ikke sker efter udløbet af den betalingsperiode, der er nævnt i denne artikel. De udenretslige omkostninger og inkassoomkostninger fastsættes hermed til 15 % (femten procent) beregnet over Concepteurs fulde krav, med forbehold for et minimum på € 250 (to hundrede og halvtreds euro), eksklusiv moms. Renten af det skyldige beløb beregnes fra det tidspunkt, hvor Kunden er i misligholdelse, og indtil det skyldige beløb er betalt fuldt ud.
5.5 Afvigende betalingsbetingelser kan kun aftales skriftligt, men når denne frist overskrides, træder bestemmelserne i det foregående afsnit i denne artikel automatisk i kraft uden yderligere forklaring.
5.6 Hvis Kunden stadig undlader at betale de skyldige beløb (rettidigt), kan Concepteurs outsource kravet. I så fald skal Kunden også betale alle relevante omkostninger, som Concepteurs afholder.
5.7 Hvis Concepteurs efter anmodning eller med forudgående samtykke fra Kunden leverer Tjenester ud over Aftalens indhold eller omfang, betaler Kunden for dem i overensstemmelse med de aftalte takster og i modsat fald i overensstemmelse med Concepteurs sædvanlige takster. Den aftalte takst for Tjenesterne leveret af (medarbejdere hos) Concepteurs er gældende fra mandag til fredag fra 08:00 til 18:00. Uden for disse timer forhøjes satsen med 50 % (halvtreds procent). På lørdage og søndage og på anerkendte helligdage forhøjes satsen med 100 % (100 pct.). Medmindre andet er udtrykkeligt angivet, er priser i tilbud altid eksklusive rejse- og opholdsudgifter.
5.8 Concepteurs kan hæve sine priser og takster med virkning fra 1. juni hvert år i overensstemmelse med det nederlandske statistiske forbrugerprisindeks for den foregående periode fra 1. januar til 31. december. Hvis det nederlandske statistiske forbrugerprisindeks er negativt i et år, vil de gældende priser og satser forblive uændrede. Concepteurs forbeholder sig ret til at forhøje de aftalte priser og takster én gang årligt – ud over den årlige pristalsregulering – efter at have givet Kunden besked herom mindst fire (4) uger i forvejen.
Artikel 6. Opfyldelse af aftalen
6.1 Concepteurs yder Kunden de ydelser, som er fastsat af parterne i Aftalen, og som under alle omstændigheder består i at give Kunden adgang til Softwareapplikationen på den aftalte måde og i den aftalte periode og det angivne omfang. Hvis det er foreskrevet i Aftalen, vil Concepteurs også installere den Softwareapplikation, der henvises til i Aftalen, på den af Kunden specificerede infrastruktur. Concepteurs er ikke ansvarlig for køb og/eller korrekt funktion af kundens eller tredjemands infrastruktur.
6.2 Concepteurs udsteder ingen garanti i forbindelse med (funktionen) af softwareapplikationen ud over det, der er specifikt aftalt skriftligt.
6.3 Softwareapplikationens tekniske muligheder er specificeret i manualen, som er blevet kommunikeret til Kunden. I kontortiden i Holland, med undtagelse af nationale helligdage, tilbyder Concepteurs support gennem sin supportafdeling.
6.4 Hvis Kundens anmodning om support ikke kan efterkommes øjeblikkeligt og uden komplikationer, vil Concepteurs opkræve omkostninger i overensstemmelse med den takst, der gælder for Softwareapplikationen. I så fald vil der blive udarbejdet et tilbud på et projekt eller en ydelse, der kræver specifik støtte.
6.5 I tilfælde af nedbrud forårsaget af en internetforbindelsesfejl, svigt af udstyr og/eller software, vil Concepteurs afhjælpe situationen hurtigst muligt, såfremt og i det omfang dette er inden for dens kontrol og uden at være ansvarlig. Hvis Concepteurs i sådanne tilfælde er afhængige af tredjeparter, kan de ikke stå inde for nedbruddets varighed, og de kan ikke holdes ansvarlige for nedbruddet. Såfremt nedbruddet er forårsaget af Kundens udstyr og/eller software, afholdes reparationsomkostningerne for Kundens regning.
6.6 Concepteurs kan til enhver tid foretage ændringer i sine systemer, uanset om de skal vedligeholde og/eller forbedre leveringen af tjenester til Kunden, uden at dette medfører noget ansvar fra Concepteurs side. Sådanne ændringer plejer at være planlagte, veludførte ændringer for at forbedre tjenesten og/eller softwareapplikationen, uanset om de er baseret på kundens feedback eller ej. Concepteurs er og forbliver ansvarlige for den ultimative udvikling og planlægning.
6.7 Hvis ændringer i Softwareapplikationen for Kunden nødvendiggør ændringer, meddeles dette til Kunden i tide. Hvis det drejer sig om en hasteændring, vil ændringen meddeles straks ad hoc. Kunden er forpligtet til at gennemføre de annoncerede ændringer. Sådanne ændringer vil altid være rimelige i det konkrete tilfælde og i overensstemmelse med sædvanlige markedsstandarder. Skader forårsaget af manglende opfyldelse af denne forpligtelse vil ske for Kundens regning. Ved skade forstås under alle omstændigheder en omdømmeskade, der opstår i tilfælde af en forurenet (e-mail) database, som medfører, at oplysninger ikke længere kan præsenteres og/eller distribueres korrekt.
6.8 For at vedligeholde softwareapplikationen kan Concepteurs midlertidigt tage den ud af brug, uden at dette medfører noget ansvar fra Concepteurs side. Concepteurs vil bruge sit nyhedsbrev i videst muligt omfang til at informere Kunden om eventuel planlagt vedligeholdelse og opdateringer.
6.9 Hvis Concepteurs skønner det nødvendigt, for eksempel i tilfælde af et databrud, kan Concepteurs ændre sine tekniske grænseflader, adgangskoden og brugernavnet. Kunden vil i så fald få besked uden forsinkelse. Concepteurs vil aldrig foretage sådanne ændringer ulovligt.
6.10 Hvis kundens handlinger resulterer i en fejl eller forsinkelse i softwareapplikationen, kan Concepteurs blokere adgangen til softwareapplikationen eller træffe andre foranstaltninger for at afhjælpe fejlen eller forsinkelsen. I så fald vil Kunden blive underrettet herom uden forsinkelse.
6.11 Concepteurs forbeholder sig retten til at blokere adgangen til Softwareapplikationen, hvis brug af databasen af eller via Kunden giver adgang – direkte, indirekte, via hyperlinks eller på anden måde – til data eller afslører data, som Concepteurs mener er stødende. Adgang vil kun blive blokeret i kundens interesse eller af hensyn til det aftalte samarbejde mellem andre kunder og/eller brugere af softwareapplikationen. I så fald vil Kunden straks blive kontaktet for at finde en løsning.
6.12 Efter opsigelsen af Aftalen vil alle data og filer fra Kunden blive returneret til ham og fjernet fra Softwareapplikationen og Concepteurs serviceplatform. Eventuelle data kan overføres ved hjælp af eksport under standarder i overensstemmelse med markedsbetingelser.
6.13 Kildekoden til Softwareapplikationen vil aldrig blive gjort tilgængelig for Kunden.
Artikel 7. Kundens forpligtelser
7.1 Efter at Kunden har betalt det skyldige beløb, får han ret til at bruge (licensere) softwareapplikationerne som angivet i artikel 9 i disse generelle vilkår og betingelser.
7.2 Hvis Tjenesten købes på grundlag af periodiske betalinger (kontrakt), bortfalder retten til at bruge Softwareapplikationerne, hvis Kunden undlader at foretage de aftalte periodiske betalinger inden for et halvt år fra fakturadatoen. Concepteurs vil give Kunden skriftlig meddelelse herom.
7.3 Kunden kan kun anvende Softwareapplikationen i egen virksomhed, organisation eller virksomhed, op til det maksimale antal projekter og brugere og specificeret brug nævnt i Aftalen, medmindre Kunden betaler de gældende ekstra opgraderingstakster og omkostninger iht. med de dengang gældende priser og kandidatskalaer. Kunden erklærer, at han vil bruge softwareapplikationen til det tilsigtede formål. Som internetbruger vil Kunden overholde al nuværende og fremtidig lovgivning og handle som det kan forventes af en forsigtig og ansvarlig internetbruger.
7.4 Kunden har under alle omstændigheder ikke tilladelse til at handle og/eller opføre sig i strid med den såkaldte “Netiquette” (de almindeligt accepterede regler for adfærd på internettet som angivet i RFC 1855 og fremtidige ændringer hertil), Generel databeskyttelsesforordning (GDPR), aftalen og disse generelle vilkår og betingelser.
7.5 Kunden vil undgå at bruge software, scripts og/eller andre forhold eller midler, der vil hæmme Concepteurs i at gøre softwareapplikationen tilgængelig for andre brugere. Såfremt og i det omfang Kunden er i tvivl om brugen af specifik software, scripts og/eller andre forhold eller midler, kan Kunden rådføre sig med Concepteurs herom inden brug.
7.6 Kunden vil aldrig overdrage de faciliteter, som Concepteurs har stillet til rådighed for ham, eller nogen anden ret, der følger af Aftalen, til tredjemand eller stille dem til rådighed for dem uden udtrykkeligt skriftligt samtykke fra Concepteurs.
7.7 I tilfælde af uautoriseret brug eller forbudte handlinger og/eller adfærd er Concepteurs berettiget til erstatning på mindst tre (3) gange den samlede kontraktsum, uden at dette berører Concepteurs’ ret til at kræve erstatning for den faktiske skade, de har lidt.
7.8 Når Kunden ikke længere ønsker at bruge Softwareapplikationen til et bestemt projekt, skal han straks give Concepteurs skriftlig meddelelse herom. Efter at det pågældende projekt har været inaktivt i mindst to (2) år, vil Concepteurs fjerne det pågældende projekt, inklusive alle tilknyttede privatlivsfølsomme oplysninger, såsom men ikke begrænset til GPS-oplysninger og kontaktformularer, fra Softwareapplikationen.
Artikel 8. White Label
8.1 Hvis og i det omfang den aftalte brug af Softwareapplikationen medfører, at Kunden kan bruge denne og tilbyde den til sine kunder under White Label, vil betingelserne fra denne artikel ligeledes være gældende.
8.2 White Label-softwareapplikationen giver kunden mulighed for at køre standardsoftwareapplikationen, der er designet udelukkende i kundens virksomhedsidentitet. Variablerne i kundens virksomhedsidentitet er: 1. Kundens logo i softwareapplikationen; 2. farverne på kundens virksomhedsidentitet; 3. tilføjelse af firmabilleder, der stammer fra kunden; 4. ændring af navnet på softwareapplikationen; og 5. ethvert udvalg af funktionaliteter.
8.3 Med hensyn til teknologi er White Label-softwareapplikationen baseret på standardsoftwareapplikationen. De adskiller sig kun med hensyn til indhold og design. For at udvikle White Label-softwareapplikationen indgår parterne en aftale herom. Afvisning af White Label-softwareapplikationen i Apples App Store og/eller Googles Play Butik sker på kundens risiko.
8.4 Kunden garanterer, at han i det mindste vil pålægge sine kunder de samme forpligtelser som dem, der er angivet i disse generelle vilkår og betingelser, og han holder Concepteurs skadesløs for skader og omkostninger som følge af en overtrædelse af denne garanti.
8.5 Hvad angår den support, der tilbydes af en supportafdeling i henhold til artikel 6.3 og 6.4, vil der blive indgået en separat (grundlæggende) SLA med kunden for White Label-softwareapplikationen.
8.6 Opdateringer af White Label-softwareapplikationen vil altid blive implementeret gradvist inden for en periode på mindst én (1) måned, og vedligeholdelse af White Label-softwareapplikationen vil så vidt muligt blive planlagt uden for arbejdstiden og meddeles til kunden mindst fem (5) arbejdsdage i forvejen.
Artikel 9. Intellektuel ejendomsret
9.1 De intellektuelle og/eller industrielle ejendomsrettigheder til alle tjenester og/eller softwareapplikationer leveret og/eller stillet til rådighed for kunden af Concepteurs i henhold til eller i forbindelse med aftalen, herunder men ikke begrænset til software, udstyr eller andre forhold og dokumentation, tilfalder Concepteurs eller dets leverancer og/eller den tredjepart, der er autoriseret af Concepteurs til at levere og/eller stille disse til rådighed for Kunden. Kunden opnår kun rettigheder i det omfang, det udtrykkeligt er overdraget i Aftalen.
9.2 Ejendomsretten til Tjenesterne og/eller Softwareapplikationen, herunder, men ikke begrænset til, software, udstyr eller andre forhold og dokumentation, herunder ændringer af dem foretaget på kundens anmodning, vil til enhver tid tilfalde Concepteurs. Kunden forbliver til enhver tid ejer af det dokumenterede indhold i sin kundedatabase.
9.3 I overensstemmelse med de begrænsninger og betingelser, der er fastsat i Aftalen, giver Concepteurs Kunden en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig ret til at bruge softwaren, udstyret eller andre forhold og dokumentation i aftalens løbetid og i den form, de var. leveret eller stillet til rådighed, og udelukkende og i det omfang, det er nødvendigt, for at bruge de tjenester og/eller softwareapplikationer, der leveres i henhold til aftalen.
9.4 Kunden har ikke tilladelse til at kopiere de Tjenester og/eller Softwareapplikationen, der er stillet til rådighed for ham, herunder, men ikke begrænset til, software, udstyr eller andre forhold og dokumentation, herunder ændringer heraf foretaget på Kundens anmodning, andet end normalt, personlig brug. Alle mærker, der bestemmer ejerskab og oprindelse, forbliver uændrede, når der laves en kopi. Kunden er ikke berettiget til at lave sikkerhedskopier af softwareapplikationerne, og han har heller ikke ret til at sælge, udleje, afhænde eller overdrage softwareapplikationen, medmindre andet er udtrykkeligt skriftligt aftalt.
9.5 Concepteurs gør alt for at garantere, at Kundens brug af softwaren, udstyret og andre forhold og dokumentation, der leveres eller stilles til rådighed af Concepteurs i forbindelse med Tjenesterne og/eller Softwareapplikationen, ikke krænker tredjemands intellektuelle eller andre ejendomsrettigheder.
9.6 Concepteurs vil holde og forsvare Kunden mod krav fra tredjemand i forbindelse med en påstået krænkelse af tredjemands intellektuelle eller industrielle ejendomsrettigheder som følge af softwaren, udstyret eller andre forhold og dokumentation, på betingelse af at Kunden: 1. underretter Concepteurs om sådanne krav uden forsinkelse; 2. anerkender ikke kravene; og 3. samarbejder i sit forsvar mod sådanne krav.
9.7 Konceptørers forpligtelse til at holde skadesløs ophører, hvis og i det omfang den påståede krænkelse med rimelighed kan henføres til misbrug af eller ændringer af den relevante software, udstyr eller andre forhold og dokumentation fra Kunden, dennes kunder, tilknyttede virksomheder, agenter eller underleverandører, eller når den (påståede) krænkelse har sin oprindelse i kombinationen af relevant software, udstyr eller andre forhold og dokumentation leveret i henhold til Aftalen med andre produkter, software eller elementer, der ikke er leveret af Concepteurs. I sådanne tilfælde holder kunden Concepteurs skadesløs for al direkte og indirekte skade forårsaget af krænkelse af tredjemands (intellektuel og/eller industriel ejendomsret) rettigheder som følge af kundens, dennes kunders, tilknyttede virksomheders handlinger og/eller undladelser. , agenter eller underleverandører.
9.8 Hvis en dommer uigenkaldeligt har besluttet, at Kunden krænker tredjemands intellektuelle eller industrielle ejendomsrettigheder som følge af en handling eller undladelse fra Concepteurs side, vil sidstnævnte efter eget skøn: 1. træffe foranstaltninger til at afslutte krænkelsen, såsom at erstatte de krænkende tjenester og/eller softwareapplikationer med funktionelt lige, andre tjenester og/eller applikationer eller ændre tjenesterne og/eller softwareapplikationen, så de ikke længere krænker, men forbliver funktionelt lige ; eller 2. afslutte tjenesterne og/eller softwareapplikationen og refundere kunden eventuelle modtagne penge for tjenester, der endnu ikke er leveret.
Artikel 10. Fortrolighed
10.1 I det omfang oplysninger, som Concepteurs deles med Kunden i henhold til Aftalen, ikke er offentligt tilgængelige (herefter benævnt ‘Fortrolige oplysninger’), er Kunden, både under Aftalen og efter afslutningen heraf, ikke tilladt at videregive denne Fortrolige Oplysninger til tredjemand, uanset hvordan de blev stillet til rådighed for Kunden, uden forudgående, udtrykkeligt skriftligt samtykke fra Concepteurs.
10.2 Uanset ovenstående vil Kunden aldrig give tredjemand fortrolige oplysninger, der indeholder en Concepteurs forretningshemmelighed eller fortrolige oplysninger fra en tredjepart, som Concepteurs har en forpligtelse over for. Kun i tilfælde af juridiske eller administrative ordrer har Kunden tilladelse til at videregive Fortrolige oplysninger, forudsat at Kunden med rimelighed har underrettet Concepteurs herom før offentliggørelse, og han vil overholde de gældende beskyttelsesforanstaltninger.
10.3 Kunden og dennes medarbejdere og/eller hjælpepersoner ansat af Kunden vil holde de Fortrolige Oplysninger fortrolige og beskytte dem ved at træffe passende sikkerhedsforanstaltninger, som altid vil være mindst lig med de sikkerhedsforanstaltninger, Kunden træffer for at beskytte sine fortrolige oplysninger. Kunden kan kun videregive fortrolige oplysninger til sine medarbejdere, konsulenter eller hjælpepersonale efter behov. Kunden vil give sine medarbejdere, konsulenter og hjælpepersonale adgang til de fortrolige oplysninger instruktioner og ordrer for at beskytte fortroligheden og for at forhindre autoriserede kopier. Han vil også indgå passende skriftlige aftaler med dem, som i det mindste skal sikre korrekt opfyldelse af forpligtelser og betingelser i forbindelse med fortrolighed.
10.4 Det faktum, at Concepteurs udarbejder og videregiver fortrolige oplysninger til kunden, betyder ikke, at der er givet licens til et patent (ansøgning), ophavsret (registrering), varemærke (ansøgning), forretningshemmelighed eller nogen anden (intellektuel) ejendomsret eller at der er opstået en anden forpligtelse end den skriftlige. Kunden forstår og accepterer, at han ikke har tilladelse til at udvikle, sælge, licensere eller på anden måde udnytte nogen del, produkt eller dokument, service eller information, der inkorporerer hele eller dele af den fortrolige information, uden udtrykkeligt skriftligt samtykke fra Concepteurs.
Artikel 11. Ansvar
11.1 Over for kunden er Concepteurs aldrig ansvarlig for nogen direkte eller indirekte, særlige eller hændelige skader eller følgeskader, herunder men ikke begrænset til skade forårsaget af tabt omsætning, skade på eller tab af data, afbrydelser af forretningsdriften eller for nogen anden kommerciel skade eller ethvert andet kommercielt tab forårsaget af eller forbundet med kundens brug eller manglende evne til at bruge tjenesterne og/eller softwareapplikationen leveret eller stillet til rådighed af Concepteurs, uanset årsagen og uanset årsagen til ansvar, selv om Concepteurs var gjort opmærksom på risikoen for sådanne skader, hvis og i det omfang ikke andet er fastsat i loven.
11.2 Ligeledes og i særdeleshed er Concepteurs aldrig ansvarlig for nogen direkte eller indirekte skade på eller forårsaget af, at Tjenesterne og/eller Softwareapplikationen fungerer eller ikke fungerer, leveret eller stillet til rådighed af Concepteurs eller for skader på varer og personer af nogen art, uanset om det er forårsaget af personale ansat af Concepteurs.
11.3 Endvidere kan Concepteurs aldrig gøres ansvarlig for: 1. fejl eller mangler ved softwareapplikationen, hvis kunden undlod at oprette eller udføre en test, og disse mangler ville have vist sig under en sådan test; 2. misforståelser, fejl eller mangler i forbindelse med opfyldelse af aftalen, hvis de skyldes handlinger fra kundens side; 3. fejl eller mangler hos, af eller på vegne af tredjeparter engageret af kunden; 4. Tekniske fejl uden for Concepteurs kontrol; og 5. defekter eller fejl forårsaget af leverandører eller andre tjenesteudbydere, der arbejder på softwareapplikationen, eller som sikrer, at den er tilgængelig for slutbrugere.
11.4 Concepteurs er kun ansvarlig for skader og omkostninger (direkte skader), som Kunden har lidt eller pådraget sig, som er det direkte resultat af Concepteurs’ manglende opfyldelse af aftalen. Ved direkte skade forstås udelukkende skader bestående af: 1. direkte skade på ejendom (ejendomsskade); 2. rimelige og påviselige omkostninger ved at kræve, at Concepteurs (igen) opfylder Aftalen korrekt, for så vidt manglen kan henføres til Concepteurs; 3. rimelige omkostninger til at fastslå skadens årsag og omfang, for så vidt den vedrører direkte skade som her omhandlet; og 4. rimelige og påviselige omkostninger, som kunden har pådraget sig for at forhindre eller afbøde den direkte skade, der henvises til i denne artikel, i det omfang kunden påviser, at disse omkostninger har ført til en reduktion af den direkte skade som nævnt i denne artikel.
11.5 Skader, som kunden mener er resultatet af Concepteurs’ manglende opfyldelse af aftalen, skal rapporteres til Concepteurs inden for fem (5) dage efter opdagelsen eller inden for fem (5) dage efter, at kunden med rimelighed burde have været klar over skade. Skader, der anmeldes herefter, vil ikke blive erstattet. Krav indgivet inden for ovennævnte frist vil blive behandlet af eller på vegne af Concepteurs. Inden for tredive (30) dage vil Concepteurs underrette kunden, hvis Concepteurs mener, at kravet berettiger til kompensation.
11.6 Concepteurs’ ansvar er begrænset til et maksimum på € 1.000,00 (med ord: et tusinde Euro) pr. kalenderår eller det beløb, der er faktureret til Kunden i en etårig periode, før Concepteurs holdes ansvarlig, hvis og i det omfang sidstnævnte beløb er lavere.
11.7 Undlader Kunden at betale en eller flere fakturaer rettidigt, bortfalder enhver ret til erstatning.
11.8 Uanset de lovbestemte frister udgør fristen for alle krav og indsigelser mod Concepteurs og enhver tredjepart, som Concepteurs engagerer til opfyldelse af en aftale, et (1) år.
11.9 Begrænsningen af Concepteurs ansvar gælder ikke i tilfælde af forsæt eller grov uagtsomhed.
Artikel 12. Godtgørelse
12.1 Kunden holder Concepteurs skadesløs for al direkte og indirekte skade forårsaget af og/eller som følge af Kundens brug af Tjenesterne og/eller Softwareapplikationen og enhver manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til Aftalen, herunder men ikke begrænset til skader og krav vedrørende intellektuelle ejendomsrettigheder som formuleret i artikel 9.7 i disse generelle vilkår og betingelser og alle skader og omkostninger i forbindelse med manglende opfyldelse af forpligtelserne vedrørende beskyttelse af personoplysninger.
Artikel 13. Force majeure
13.1 Ingen af parterne er forpligtet til at opfylde nogen forpligtelser, hvis det ikke er muligt på grund af force majeure.
13.2 For så vidt det ikke allerede er inkluderet heri, forstås ved force majeure også industristrejker, fabriksbesættelser, blokader, embargoer, regeringsforanstaltninger, krig, revolution og/eller lignende situationer, strømafbrydelser, fejl i elektroniske kommunikationslinjer, ødelagte kabler, brand, eksplosion, vandskader, lynnedslag, naturkatastrofer, oversvømmelser og/eller jordskælv, mangel på og/eller sygdom blandt personalet, pandemier, epidemier, samt en mangel mod Concepteurs fra deres leverandører eller force majeure fra deres side sine leverandører.
13.3 Parternes forpligtelser suspenderes, og eventuelle leveringstider forlænges med en periode svarende til varigheden af force majeure-situationen.
13.4 Såfremt force majeure-situationen varer mere end tredive (30) dage eller forventes at vare mere end tredive (30) dage, har parterne ret til at opsige aftalen før tid ved hjælp af en skriftlig meddelelse uden at skulle iagttage en opsigelsesfrist og uden at skulle betale erstatning, medmindre det kan forudses, at force majeure-situationen vil være løst inden for rimelig tid.
13.5 Ved delydelse skylder Kunden en forholdsmæssig del af den samlede pris.
13.6 En part kan kun påberåbe sig force majeure, hvis han underretter den anden part herom hurtigst muligt efter, at force majeure-situationen er begyndt, med forelæggelse af de nødvendige dokumentation. Denne part skal gøre alt, hvad der med rimelighed er muligt for at opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen med så lidt forsinkelse som muligt.
Artikel 14. Opsigelse, suspension og opløsning
14.1 Opsigelse skal ske skriftligt med en (1) måneds varsel. Meddelelse om opsigelse kan ikke gives i mellemtiden, men kun med virkning fra udløbet af en periode som nævnt i artikel 4.1 og 4.3 i disse generelle vilkår og betingelser.
14.2 Bortset fra de lovbestemte grunde til suspension, har Concepteurs ret til helt eller delvist at suspendere tjenesterne med øjeblikkelig virkning og, hvis det er relevant, til at blokere adgangen til Softwareapplikationen, hvis: 1. Konceptører beordres til at gøre det af en statslig institution eller et tilsynsorgan; 2. en sådan er nødvendig for overholdelse (eller håndhævelse) af (ændret) lovgivning; 3. ved at gøre dette implementerer Concepteurs en retskendelse; 4. kvaliteten eller tilgængeligheden af de tjenester, der leveres til andre kunder af Concepteurs, er eller kan være truet, er beskadiget af kundens eller dennes personales adfærd eller af kundens udstyr; 5. sikkerheden for personer eller varer er eller kan være truet, er beskadiget af kundens eller dennes personales adfærd; 6. det drejer sig om situationer, der kræver øjeblikkelig handling for at beskytte f.eks. personers sikkerhed eller netværkets integritet; af 7. der er gode grunde til at tro, at tilbud eller brug af information eller tjenester, der tilbydes via Tjenesterne og/eller Softwareapplikationen, ikke er tilladt eller er ulovligt over for tredjeparter.
14.3 I den i det foregående afsnit nævnte suspensionsperiode skal Kunden stadig foretage betalinger.
14.4 I det omfang Concepteurs har suspenderet sine ydelser, fordi Kunden ikke opfylder en forpligtelse, er Concepteurs berettiget til at opkræve Kunden for eventuelle gentilslutningsomkostninger efter genoptagelse af ydelser efter en suspension.
14.5 Begge parter har ret til at opløse Aftalen ved anbefalet brev og uden retslig indgriben med øjeblikkelig virkning, uden at dette berører den opsigende parts ret til at kræve fuld erstatning fra den anden part, hvis og så snart: 1. over for den opsigende part undlader den anden part at opfylde sine forpligtelser i henhold til Aftalen og undlader selv efter skriftlig meddelelse om misligholdelse korrekt at opfylde sine forpligtelser i henhold til Aftalen inden for en rimelig frist. Såfremt den anden part ikke længere kan eller ønsker at opfylde sine forpligtelser i henhold til Aftalen, eller hvis opfyldelse varigt er umulig, kræves der ikke misligholdelse; 2. den anden part er erklæret insolvent, har ansøgt om moratorium, vil blive opløst eller reelt opløst, sættes under administration, nationaliseres, eller hvis den anden parts virksomhed er permanent indstillet; 3. der sker en ændring i kontrol over den anden parts virksomhed, for eksempel efter en overdragelse af mindst 20 % (tyve procent) af aktierne eller et skifte af partnere, hvilken ændring har så skadelige virkninger, at den anden part ikke med rimelighed kan forventes at opfylde aftalen yderligere eller som følge heraf, at den anden part vil indgå i en koncern, der kan anses for at være en direkte konkurrent til parten. Concepteurs forbeholder sig dog den eksplicitte ret til at overføre sine rettigheder og forpligtelser i henhold til Aftalen med Kunden til et af sine tilknyttede virksomheder. I et sådant tilfælde vil Kunden medvirke fuldt ud hertil uden at knytte betingelser hertil.
14.6 Hver part er forpligtet til straks at underrette den anden part skriftligt, hvis en af de i foregående afsnit nævnte omstændigheder indtræffer.
14.7 Hvis Aftalen, uanset årsagen, ophører, før alle Tjenester er leveret, og Kundens forpligtelse til at betale Concepteurs afhænger af aftalens udførelse eller tidsforløbet, har Concepteurs ret til en rimeligt fastsat del af beløbet den ville være blevet betalt, hvis aftalen ikke var ophørt. Ved beregning af omfanget af dette beløb tages der hensyn til ethvert arbejde, der allerede er udført af Concepteurs, den fordel, som Kunden nyder godt af som følge heraf, og årsagen til, at Aftalen ophørte. Concepteurs vil kun være berettiget til fuld betaling, såfremt opsigelsen af Aftalen kan tilskrives Kunden, og betalingen af det fulde beløb under alle omstændigheder i sagen er rimelig. Det samlede beløb vil blive reduceret med de omkostninger, Concepteurs sparer som følge af den tidlige opsigelse.
14.8 Suspension af tjenesterne og/eller opsigelse af Aftalen fritager ikke parterne for deres nuværende forpligtelser med hensyn til fortrolighed, ansvar, intellektuel ejendomsret, overførsel af forpligtelser, lovvalg og valg af forum.
Artikel 15. Privatliv
15.1 Ved at købe tjenesterne og bruge softwareapplikationen kan data, herunder personlige oplysninger, blive behandlet. Som databehandler for Kunden, der er dataansvarlig, vil Concepteurs opfylde sine forpligtelser i henhold til lovgivningen for behandling af personoplysninger. Concepteurs vil træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre personlige data. For mere information om, hvordan Concepteurs håndterer privatlivets fred og behandlingen af personoplysninger, henvises til fortrolighedserklæringen på www.nabonyt.dk/privatliv-og-sikkerhed/
15.2 Kunden garanterer, at han overholder alle lovbestemte regler vedrørende behandling af personoplysninger, herunder reglerne i den generelle databeskyttelsesforordning.
15.3 Ved indgåelse af Aftalen indgår Concepteurs og Kunden en relevant Behandlingsaftale.
Artikel 16. Ugyldighed af bestemmelser og afkald på rettigheder
16.1 Hvis (en af) bestemmelserne i disse generelle vilkår og betingelser er ugyldige eller ugyldige, forbliver gyldigheden af de øvrige bestemmelser upåvirket. Denne bestemmelse erstattes med en bestemmelse, der i videst muligt omfang fastholder indholdet af den ugyldige bestemmelse og nærværende almindelige vilkår.
16.2 Bestemmelserne i disse generelle vilkår og betingelser kan ikke fraviges ved nogen handling eller undladelse fra Concepteurs side, bortset fra et skriftligt dokument, der er underskrevet af Concepteurs. At give afkald på en bestemmelse i disse generelle vilkår og betingelser betyder ikke, at de andre bestemmelser også fraviges, eller at den samme bestemmelse fraviges i en anden situation. Hvis Concepteurs ikke opretholder nogen bestemmelse i disse generelle vilkår og betingelser, betyder det ikke, at denne bestemmelse eller andre bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser fraviges.
16.3 Alle meddelelser og meddelelser, der skal ske i henhold til disse generelle vilkår og betingelser, skal ske skriftligt til den anden part.
Artikel 17. Gældende lov og tvister
17.1 Denne aftale og de deraf følgende juridiske forhold og forpligtelser er udelukkende underlagt hollandsk lov.
17.2 Alle tvister, der måtte følge af denne aftale og de deraf følgende juridiske forhold og forpligtelser, vil udelukkende blive afgjort af den kompetente domstol i den retskreds, hvor Concepteurs har sin forretningsadresse. oktober 2020 Concepteurs B.V. Oranjelaan 13 3832 ED Leusden Handelskammer: 57364699 info@nabonyt.dk – +45 3071 8094