Samfundsengagement 2.0
Du har helt sikkert opdaget, at teknologiske innovationer i stigende grad påvirker hverdagen i næsten enhver organisation. Bygge- og infrastruktursektoren er ikke anderledes, og fagfolk i den branche bliver snart nødt til at ændre den måde, de interagerer med lokalsamfundet på. Vi kalder dette samfundsengagement 2.0.
Med en mobilapp som NaboNyt kan ledere af lokalområdeindsatser effektivt holde interessenter informeret om både gener og højdepunkter. NaboNyt giver også lokalfællesskabet en platform til at stille spørgsmål, rejse bekymringer og udtrykke deres grad af tilfredshed med dit arbejde.
Hvordan kan du bruge en app til lokalsamfundsengagement med succes under dit byggeprojekt? Vi skrev denne artikel for at hjælpe dig med at træffe de rigtige valg, idet vi destillerede oplysningerne fra cirka 1.000 projekter, der allerede har brugt SitePodium og NaboNyt.
App til lokalsamfundsengagement
Hvorfor vælge en app til at engagere lokalsamfundet?
De fleste virksomheder, der bruger en community engagement app, gør det af følgende årsager:
- 24/7 tilgængelighed: Næsten alle har en mobiltelefon ved hånden
- Mulighed for at sende påmindelser med push-beskeder
- Tilgængelighed: Medlemmerne af lokalsamfundet kan stille spørgsmål eller rapportere gener med det samme
- Skabe et overblik: al kommunikation ét sted
- Omdømme: at have kontrol over fortællingen i alle faser af projektet
En app til lokalsamfundsengagement sikrer, at du kan give den rigtige information til den rigtige målgruppe på det rigtige tidspunkt. Når arbejdet kan forårsage gene, vil dit samfund sætte pris på at være opmærksom på dette PÅ FORHÅND.
Hvordan måler jeg succes?
Titlen på denne artikel er “Vellykket brug af en mobilapp til lokalt samfundsengagement”. Hvad betyder succes for dig? Svaret vil være forskelligt for hver organisation eller projekt, men vi har samlet en liste over indikatorer, som de fleste kunder bruger i kombination med deres egne mål:
- Antal følgere
- Antal rapporter via NaboNyt
- Feedback fra følgere om NaboNyt
- Forskellige andre faktorer spiller også en rolle i måling af succes:
- Hvilken type projekt er det (bygning/infrastruktur/restaurering)?
- Hvor foregår projektet (by/landligt)?
- Hvor længe varer projektet?
- Hvilken fase er projektet i (planlægning/implementering)?
- Hvilken indflydelse har aktiviteterne på samfundet?
Med et indre byprojekt, der medfører mange gener, er succes i lokalt samfundsengagement ikke garanteret, selvom projektet har 1.000 følgere, mens et projekt i et landområde, der forårsager meget få gener, kan få succes med kun 50 følgere.
Du bør på forhånd bestemme, hvad der er vigtigt for din organisation. Det kan være nytteløst at nå det ønskede antal følgere, hvis du undlader at svare på spørgsmål eller feedback.
Veje til succes. Hvordan får jeg følgere?
Hvis du har valgt at bruge en app til lokalt samfundsengagement, så begynder succes logisk nok med at tiltrække følgere. Du bør starte dette i planlægningsfasen, hvis det er muligt.
Med en app til lokalt samfundsengagement kan du hurtigt henvende dig til en stor gruppe af interessenter. Disse interessenter skal dog kunne finde dig. Du bør vælge kanaler, de allerede kender, såsom sociale medier og den lokale presse.
Ideelt set ville appen spille en central rolle i dit samfundsengagement. I løbet af dit projekt kan du blive kontaktet gennem forskellige kanaler. I sådanne tilfælde bør du altid henvise spørger til din app, så al projektrelateret information løber gennem én kanal. Dette forenkler kommunikationen for både dig selv og samfundet.
Ved konsekvent at kommunikere, at du bruger en app til at formidle al information om dit projekt, bør antallet af følgere konstant stige.
Hvilke andre kommunikationsmidler bruger jeg?
Afhængigt af projekttype og interessenter kan du vælge mellem forskellige effektive kommunikationsmidler, såsom:
- Beboeraftener
- Pressemeddelelser
- Byggepladshegn
- Beboerbreve
- Nyhedsbreve
- Mund til mund
- Sociale medier
- Referencer fra andre (online eller offline) medier
I alle disse skal du altid nævne, at dit projekt kan følges i en app’en.
Du har måske hørt om gentagelsens effekt – det gælder også for at opmuntre folk til at følge dit projekt. Gå ikke glip af en mulighed for at informere samfundet om, at du bruger en app til samfundsengagement.
De syv tommelfingerregler for vellykket samfundsengagement med en app
- Følgende tommelfingerregler garanterer succes:
- Regelmæssighed: Sørg for regelmæssige opdateringer (mindst to gange om ugen)
- Gennemsigtighed: At bringe dårlige nyheder til tiden er værdsat
- Timing: Kommuniker, når det betyder noget
- Variation: Kommuniker både om gener og højdepunkter
- Billeder: Et billede eller en video siger mere end 1.000 ord
- Push-meddelelser: Brug kun disse, når opdateringen er virkelig vigtig
- Viden: Folk vil sætte pris på, at du deler information